Rutină zilnică de autoîngrijire

Lucrurile simple fac diferența. O rutină de autoîngrijire prin câteva activități simple făcute zilnic, cu prezență şi grijă este esențială pentru sănătatea noastră.

  1. Odihneşte-te suficient. Somnul de calitate este esențial pentru buna funcționare şi sănătatea organismului.
  2. Mănâncă conştient. Fii atent la alegerile alimentare, locul unde mănânci şi modul în care te hrăneşti. Implică toate simțurile şi observă felul în care mănânci, savurând mâncarea, fără distractori şi fără grabă. (vezi articol - Exercitiu mindful eating)
  3. Hidratează-te. Ia scurte pauze pentru a te asigura că bei suficientă apă în timpul zilei.
  4. Îngrijeşte-ți corpul. Fii atent la igiena personală şi tratează-ți pielea cu blândețe.
  5. Ascultă muzică. Numeroase studii arată beneficiile muzicii asupra sănătății noastre.
  6. Fă plimbare în natură. Să petreci timp în spații verzi reduce stresul şi îmbunătățeşte starea emoțională şi somnul.
  7. Îmbrățişează pe cineva. O îmbrățişare de cel puțin 20 secunde poate ajuta la îmbunătățirea stării emoționale, reducerea stresului şi eliberarea oxitocinei în corp. Cercetările arată că nivelul crescut de oxitocină reduce tensiunea arterială, hormonul stresului, îmbunătățeşte somnul şi, cel mai probabil, relația cu celălalt.

Tu cum ai grijă de tine?

Adelina Rotaru

Adelina Rotaru

Bucharest