Rutina de autoîngrijire: Ce e bine în viața ta acum?

Photo by Lance Asper / Unsplash

Uneori, în special când suntem foarte stresați, ne poate ajuta:

  • Să fim atenți la modul cum respirăm şi să ne imaginăm că privim situația în care ne aflăm de undeva de sus, ca şi când am apăsa butonul de "zoom out" pentru câteva momente, rămânând în acelaşi timp prezenți. "Zoom out" nu înseamnă să te gândeşti la altceva, să fugi de ceea ce se întâmplă sau să te disociezi, ci să îți oferi un spațiu pentru a privi lucrurile dintr-o altă perspectivă.
  • Un alt lucru simplu pe care îl putem face în asemenea momente este să respirăm, să simțim picioarele pe pământ şi să ne orientăm pentru câteva momente cu privirea în jurul nostru, observând ceea ce ne înconjoară, ce obiecte, ce culori, ce texturi, poate ceva ce nu am observat până acum.
  • Nu în ultimul rând, o întrebare pe care să ne-o amintim şi la care să ne răspundem mai des: ”Ce e bun sau bine în viața ta acum?”. Poate fi vorba despre calități, abilități, momente de succes sau evenimente plăcute, relații care ne fac să ne simțim bucuroși, prezenți, în contact cu noi înșine sau pur şi simplu liniştiți, calmi, relaxați.
Adelina Rotaru

Adelina Rotaru

Bucharest