Importanța compasiunii față de propria persoană (self-compassion)

Photo by Dave Lowe / Unsplash

Înțelegerea modului în care corpul răspunde la stres și traume te poate ajuta să îți asumi în mod activ nevoile de îngrijire fizică şi emoțională, să dezvolți obiceiuri sănătoase printr-o rutină de autoîngrijire şi să cauți ajutorul de specialitate potrivit pentru tine.

De multe ori, ne comportăm cu propria persoană mult mai aspru decât am face-o cu cineva drag. Ne criticăm des, ne concentrăm pe greşeli, nu pe reuşite, pe lucruri mai puțin plăcute, pe probleme şi nu pe punctele noastre forte sau motive de mândrie, ne setăm aşteptări foarte mari şi ne judecăm cu exigență dacă nu le îndeplinim.

O atitudine de compasiune şi grijă față de propria persoană este parte esențială pentru gestionarea stresului şi pentru procesul de vindecare şi renegociere a traumelor.

În ultimul deceniu, în urma mai multor studii, cercetătorii au descoperit impactul pozitiv pe care îl are o atitudine de compasiune (self-compassion) față de propria persoană asupra sănătății noastre, printre acestea numărându-se:- reducerea efectelor dăunătoare ale stresului;- reducerea anxietății și a depresiei.

Mai multe cercetări şi informații aici: https://self-compassion.org/the-research/

Adelina Rotaru

Adelina Rotaru

Bucharest