Exercițiu: Sunt bine cu mine când...

O rutină de autoîngrijire prin câteva activități simple făcute zilnic cu prezență şi grijă este esențială pentru sănătatea noastră.

  • Odihneşte-te suficient. Somnul de calitate este esențial pentru buna funcționare şi sănătatea organismului.
  • Mănâncă conştient. Fii atent la alegerile alimentare, locul unde mănânci şi modul în care te hrăneşti. Implică toate simțurile şi observă felul în care mănânci, savurând mâncarea, fără distractori şi fără grabă.
  • Hidratează-te. Ia scurte pauze pentru a te asigura că bei suficientă apă în timpul zilei.
  • Îngrijeşte-ți corpul. Fii atent la igiena personală şi tratează-ți pielea cu blândețe.
  • Ascultă muzică. Numeroase studii arată beneficiile muzicii asupra sănătății noastre.
  • Fă plimbare în natură. Să petreci timp în spații verzi reduce stresul şi îmbunătățeşte starea emoțională şi somnul.
  • Îmbrățişează pe cineva. O îmbrățişare de cel puțin 20 secunde poate ajuta la îmbunătățirea stării emoționale, reducerea stresului şi eliberarea oxitocinei în corp. Cercetările arată că nivelul crescut de oxitocină reduce tensiunea arterială, hormonul stresului, îmbunătățeşte somnul şi, cel mai probabil, relația cu celălalt.
Adelina Rotaru

Adelina Rotaru

Consilier psihologic şi Psihoterapeut experiențialist specializat în lucrul cu copii, adulți şi familii, în psihoterapia traumei și în terapii somatice.
Romania