Exercițiu de conștientizare a corpului și grounding

Împământarea (grounding) este un instrument care ne ajută să devenim mai prezenți, mai conştienți de "aici şi acum" pentru reducerea stresului sau a simptomelor traumelor. Folosit des, poate deveni un obicei sănătos de autoreglare.

INSTRUCȚIUNI:

  • Mai întâi, acordă-ți câteva momente și observă cum te simți în corp. Poți face asta în picioare, șezând sau în poziție culcată, după cum e mai potrivit pentru tine.
  • Observă dacă te simți obosit/ă, iritat/ă, agitat/ă, tensionat/ă, suprasolicitat/ă, deconectat/ă sau nu îți poți simți corpul.
  • Apoi adoptă orice poziție ți se pare confortabilă. Respiră natural și observă unde te afli.
  • Adu-ți atenția în interiorul corpului și observă cum se simte acum. Dacă simți iritare, tensiune, deconectare, identifică unde simți asta în corp.
  • Pune o mână în acea zonă a corpului unde ai identificat senzațiile respective. Inspiră și expiră încet.
  • Simte picioarele pe pământ. Dacă ești întins, îndoaie genunchii și pune tălpile pe podea.
  • Apasă ușor cu tălpile ca și când mergi încet pe loc timp de un minut, două.
  • Apoi, oferă-ți câteva momente și imaginează-ți că împingi podeaua ușor cu picioarele.
  • Observă-ți respirația pentru câteva momente, fără a încerca să modifici ceva.
  • Acum, fii atent/ă la picioare din nou și la contactul cu podeaua.

Cum se simte acum? E vreo diferență? Ce e mai bine acum?

Adelina Rotaru

Adelina Rotaru

Bucharest